항동수학 #과외
본문 바로가기

카테고리 없음

항동수학 #과외

항동수학 Second Income Quartile Third Income Quartile Fourth (Highest) Income Quartile All Equity Indicator 5e(iii): Percentage of dependent students who received bachelor’s degrees in 2008 who were “unemployed” (not enrolled in further schooling, not employed, and in the labor force) at the time of the 4-year follow-up in 2012 Indicator Status: Bachelor’s degree recipients who were in the lowest family income quartile were “unemployed” at a rate 50 percent higher than that of the highest two income quartiles (9 percent versus 6 percent). NOTE: “Unemployed” bachelor’s degree recipients were not employed and not enrolled in education programs, and did not report that they were out of the labor force. SOURCE: U.S. Department of Education, National Center for Education Statistics, Baccalaureate and Beyond Longitudinal Study (B&B 2008/2012). Data were tabulated using NCES PowerStats. 114 2018 Equity Indicators Report Equity Indicator 5f: What are the Differences in Educational Attainment by State? Equity Indicator 5f describes educational attainment by state. The Indicator draws on data from the Census Bureau’s decennial censuses and the American Community Survey, and institutional data on 6-year graduation rates as reported to NCES through IPEDS. To provide context to current differences by state, we first use Census data to look at historical differences in attainment of the population 25 years of age and older from 1940 to 2015. Given the relationship between high school graduation and college entrance, this historical review includes both high school and college attainment rates. We then use data from IPEDS to show 6-year graduation rates from 2000 to 2015. Finally, we observe differences in attainment of bachelor’s degrees by state for 24 to 35 year olds in the same period using the data from American Community Survey. Interpreting state by state comparisons is complex. State educational attainment rates are influenced by historical events, geographic patterns of differences, age distributions of a state’s population, and demographic migrations into and out of the state, as well as by the characteristics and structures of a state’s higher education system and state policies that influence educational attainment. State Variation in High School and College Attainment Rates: 1940 to 2015. Indicators 5f(i) to (iii) use Census Bureau data to show the percent of the population 25 years of age and older that has attained high school credentials and a bachelor’s degree or higher by state. The data from 1940 to 2000 are from the decennial census and the 2010 and 2015 data are from the American Community Survey.95 We provide data from 1940 to give historical context to recent observed differences by state. To display the range of variation by state, and changes in that variation over time, Indicator 5f(i) plots high school and bachelor’s degree attainment rates at 10 year intervals without identifying individual states. Indicators 5f(ii) and 5f(iii) present the same information in bar charts displaying high school and bachelor’s degree attainment rates for individual states for 1940 and 2015. Over the 75 years from 1940 to 2015, there has been a convergence across states in the percent of the population 25 years of age and older with a high school diploma or other credential. At the same time, there has been increased divergence by state in the percentage that has attained at least a bachelor’s degree. High School Attainment of Population 25 and older: 1940 and 2015. As displayed in Indicator 5f(ii), the percent of the population 25 years of age and older that had attained a high school diploma or the equivalent in 1940 averaged 24 percent for the United States as a whole and ranged from 15 percent to 41 percent across states. The states with the lowest high school attainment rates in 1940 were: Arkansas (15 percent), Kentucky, Alabama, and Mississippi (16 percent), Georgia (17 percent), and Louisiana, West Virginia, Tennessee and South Carolina (18 percent). The states with the highest high school completion rates were: District of Columbia (41 percent),