쌍문동수학 #과외
본문 바로가기

카테고리 없음

쌍문동수학 #과외

쌍문동수학 Chartres Cathedral operated the famous and influential Chartres Cathedral School. The medieval universities of Western Christendom were well-integrated across all of Western Europe, encouraged freedom of inquiry, and produced a great variety of fine scholars and natural philosophers, including Thomas Aquinas of the University of Naples, Robert Grosseteste of the University of Oxford, an early expositor of a systematic method of scientific experimentation,[10] and Saint Albert the Great, a pioneer of biological field research.[11] Founded in 1088, the University of Bologne is considered the first, and the oldest continually operating university.[12] Elsewhere during the Middle Ages, Islamic science and mathematics flourished under the Islamic caliphate which was established across the Middle East, extending from the Iberian Peninsula in the west to the Indus in the east and to the Almoravid Dynasty and Mali Empire in the south. The Renaissance in Europe ushered in a new age of scientific and intellectual inquiry and appreciation of ancient Greek and Roman civilizations. Around 1450, Johannes Gutenberg developed a printing press, which allowed works of literature to spread more quickly. The European Age of Empires saw European ideas of education in philosophy, religion, arts and sciences spread out across the globe. Missionaries and scholars also brought back new ideas from other civilizations – as with the Jesuit China missions who played a significant role in the transmission of knowledge, science, and culture between China and Europe, translating works from Europe like Euclid's Elements for Chinese scholars and the thoughts of Confucius for European audiences. The Enlightenment saw the emergence of a more secular educational outlook in Europe. In most countries today, full-time education, whether at school or otherwise, is compulsory for all children up to a certain age. Due to this the proliferation of compulsory education, combined with population growth, UNESCO has calculated that in the next 30 years more people will receive formal education than in all of human history thus far.[13] Formal Formal education occurs in a structured environment whose explicit purpose is teaching students. Usually, formal education takes place in a school environment with classrooms of multiple students learning together with a trained, certified teacher of the subject. Most school systems are designed around a set of values or ideals that govern all educational choices in that system. Such choices include curriculum, organizational models, design of the physical learning spaces (e.g. classrooms), student-teacher interactions, methods of assessment, class size, educational activities, and more.[14][15] The International Standard Classification of Education (ISCED) was created by UNESCO as a statistical base to compare education systems.[16] In 1997, it defined 7 levels of education and 25 fields, though the fields were later separated out to form a different project. The current version ISCED 2011 has 9 rather than 7 levels, created by dividing the tertiary pre-doctorate level into three levels. It also extended the lowest level (ISCED 0) to cover a new sub-category of early childhood educational development programmes, which target children below the age of 3 years.[17] Early childhood Main article: Early childhood education Young children in a kindergarten in Japan Education designed to support early development in preparation for participation in school and society. The programmes are designed for children below the age of 3. This is ISCED level 01.[16] Preschools provide education from ages approximately three to seven, depending on the country when children enter primary education. The children now readily interact with their peers and the educator.[16] These are also known as nursery schools and as kindergarten, except in the US, where the term kindergarten refers to the earliest levels of primary education.[18] Kindergarten "provides a child-centred, preschool curriculum for three- to seven-year-old children that aim[s] at unfolding the child's physical,